Megvan azért annak az abszurd bája, hogy Tarkovszkij Andrej Rubljovját először egy november hetedikei ünnepségen nézhettem meg – hatszázad magammal, miután az egész gimnáziumot kivezényelték az újpesti Alkotmány moziba. Tovább...
Vidnyánszky igazi kelet-európai alkotó. Kijevi tanulmányok, orosz-ukrán színházi hagyományok, kelet-európai sikerek, keleti rendező barátok. Nagyon nem magyarországi, nagyon nem pesti, nagyon nem sznob. Ráadásul küldetése van. Kell-e ennél több, hogy idegen legyen a hazai színházi céh számára? De vajon idegen marad-e a nézőknek? Tovább...
Milyen rossz lehet annak, aki úgy érzi: ketrecben él. Milyen pocsék érzés lehet a művészetben nagyszerű Szörényinek, Bródynak és Alföldinek kereszténység-iszonyban és magukra zárt közéleti börtönben élni. Tovább...
Tele van ez a város fiatalokkal. Tavasszal különösen feltűnik a jelenlétük. Van, hogy a tekintetük csodálatosan nyitott, de máskor csak a közöny, a némaság, a köd mögül sejthető a vágy, ami mindannyiukban ugyanúgy dolgozik: Szeress! Két Romeo és Júlia előadást láttam öt napon belül. A musicalt az Operettben és az Eszenyi Enikő fellegvárává lett Vígszínházban […] Tovább...