Bringakaland Jézussal

kerekpar_Ferto
Vajon azért, mert szültem még egy gyereket – aki most épp kettő éves – minden előről kezdődik? Se igazi családi nyaralás, se túra, se kiruccanás, se… Az még hagyján, hogyan élem én ezt túl, de mi lesz a nagyobb gyerekekkel?

Feleslegesen tartottam ettől! Már tavaly is eljutottunk több helyre, elég mozgalmas nyarat zártunk. Akkor szerencsésnek gondoltam magam, amiért az egyévesem olyan klasszul elvolt a háton hordozóban. Bárhová bemehettünk így vele. Viszont idén ez a megoldás nyilvánvalóan nem működhet. Nem jó már a babakocsi sem, amivel kicsit talán gyorsabban lehetne mozogni, mint egy totyogó gyalogirama. Találtam megoldást, az egész család számára megfelelőt.

Nagyon szeretek biciklizni, és számos helyen kiépült mára a biztonságos kerékpárút. Hónapok óta készülök a nagy kalandra, szoktatom a kicsit a biciklisüléshez. Nem tartott sokáig nála ez a folyamat, odavolt az elsuhanó táj látványáért, és az előttünk hajtó tesóit is szívesen nézegette. A másik kettőnek inkább az állóképességét kellett fejleszteni, mert a bicózást amúgy bírják. A tavaszi, rövidebb túráinkon hamar összeszedték magukat. Úgy véltem, a férjemmel nehezebb dolgom lesz. Nem csak a kerékpározás megkedveltetése miatt. Neki kellett az összes járgányt felszerelnie az autóra is, amivel a rendeltetési helyünkre eljuthattunk. Becsülettel megtette a kedvemért, és nem említette a kételyeit. Csak utólag. De aki egyszer nyeregbe pattan, és szép közegben teker legalább 15 percet, az úgyis beleszerelmesedik ebbe az életformába! Vele is így esett.

A Fertő-tó magyarországi partján telepedünk le. Úgy tervezzük, a hazai oldalt körbetekerjük, a szállásunk a bázis. Az ausztriai területre kivisszük a bringákat autóval. Macerásnak tűnik, de a férjem ügyes ember, műszaki érzékkel megáldva. Igazából jó szállítóeszközökkel nem gond. Első nap az illmitzi strand környékét járjuk körül. Ausztriában számos bicikliút fut, melyek elvezetnek olyan helyekre is, ahonnan egész közelről megfigyelhetőek a vízi madarak, állatok. Körülöttünk mindenfelé nádas, kilátókkal. Persze fürdés nélkül innen sem lehet hazatérni. Jó is, hogy mellette döntünk, mert éjszaka hatalmas zivatar kerekedik, ami lehűti a tavat.

A bizonytalan időjárás miatt inkább magyar tájakon maradunk a következő napokon. Annyira jó, amikor közvetlenül érzékeljük a természetet! Mindent megfigyelhetünk, van időnk észrevenni a teremtett világ szépségét. Beleszagolhatunk a levegőbe, ha kedvünk tartja megállhatunk, szétnézhetünk. Megérinthetjük a növényeket, csodálhatjuk az állatokat, ameddig akarjuk. Amikor elég, akkor felülünk a bringákra, és haladunk tovább.
Más a kapcsolatom az emberekkel ilyenkor. Akikkel hajtok, azokra is másként figyelek. Felvesszük egymás ritmusát, látjuk, mikor fárad a másik, mikor szeretne pihenni. Az odafigyelés a balesetek megelőzése miatt szintén lényeges! Mindkét nagyobb gyerekem borult is, épp ennek hiánya következtében. Tanultak belőle.

Hidegseg_belso
Amikor falvakon tekerünk keresztül, szóba elegyedünk az ott élőkkel. Eddig minden utamon találkoztam valakivel, akitől szép ajándékot kaptam.
Most Hidegségen.
Bár általában gondosan megtervezem az útjaimat, idén kicsit lazábbra vettem, mert nem tudtam, mi valósulhat meg a gyerekekkel. Így kerülhette el a figyelmem ez a kicsiny – párszáz főt számláló – település, a maga 900 éves templomával. Csak át akartunk haladni rajta. Hálás vagyok, amiért épp a gondnoktól kérek vizet a gyerekek számára. Nemcsak szomjunkat olthatjuk, de személyes idegenvezetést is kapunk az ősi kegyhelyen. Amikor megpillantom Jézust tanítványai körében az eredeti freskón, miközben a középkori, öntött üvegen keresztül áramlik be ránk a napfény, úgy érzem, megint módot talál rá Isten, hogy különleges formában találkozzunk egymással.

hidegseg_templomablak
A testi-lelki töltődés után egészen higgadtan és megoldás-centrikusan fogadom, amikor a férjem a visszaúton defektet kap. A gyerekeknek egyben kell lenyomniuk a maradék 10 km-t, ami rekordteljesítményt jelent részükről. Megcsinálják, bár kifáradnak. Az autósmentést a babával kivitelezzük, akit az események sodrában egy kisebb jégkrém megnyugtat.

Hazatérve érdekes, mire emlékeznek a gyerekek a nyaralásból. Nagy élmény a fraknói vár, fegyvertárával, kincseskamrájával, az ausztriai élményfürdő, több száz méteres csúszdáival és a régi zene koncert az Esterházy kastélyban. De az elkészülő rajzokról senkinél sem marad le a bicikliző család!