Alíz iskolába megy 2. – Egy jó nehéz hét krónikája
Majd minden napra jutott feladat az egész “MAT”családnak.
Előre egyeztetett időpontban március 24-én a “MAT” (Mariann-Alíz-Titusz) család a Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinikán (Mária u. 39.). Az időpont csak a napot határozza meg.
A szemészeten a vizsgálat minden alkalommal egy fél napos ottlétet jelent. Szerencsére vannak játékok, melyekkel Alíz és a többi kisgyermek is szívesen játszik.
A látásvizsgálaton (közel és távollátás) korábban Alíznak a képeket kellett felismernie. 5 éves elmúlt, amikor már a kis kezével megmutatta, hogy merre mutat a “villa”. A mostani alkalommal már közelről a számokat is olvasta a tábláról.
A számok olvasása jobban ment, mint a villák olvasása.
Vízusa (csak a jobb szemével lát): 0,2 a tábla villa, és 0,4 a számokkal.
Alíz nagyon szeret számolni, összeadni. Séta közben gyakran kéri, hogy “matekozzanak” anyuval-apuval.
Március 26-án személyesen Mariann beszélt a gyógypedagógussal, akihez hetente egyszer Titusz viszi Alízt fejlesztésre. A gyógypedagógustól megtudta, hogy kb. 1 hónappal ezelőtt beszélt a Liszt Ferenc Általános Iskola igazgatónőjével, és felajánlotta neki, hogy menjenek el a júniusi vagy az auguszusi nyílt napra a Miskolci úti Gyengénlátók Általános iskolájába, ott elmondja, és meg is mutatja, hogy Alíznak mire van szüksége, ahhoz, hogy integráltan tanuljon.
Amikor Alíz iskolába fog járni, akkor a gyógypedagógus a fejlesztést heti egy alkalommal délután az iskolában biztosítja majd.
A Liszt Ferenc Általános Iskolában március 25-26-án volt a zenei meghallgatás. A “MAT” család a 25-i napot választotta, mert a másik napon kellett menniük a szakértői bizottsághoz.
A szülőknek egy adatlapot kellett kitölteni, melyen feltüntették, hogy szeretnék, ha lehetőség szerint Alíz a B. osztályba kerülne.
A zenei meghallgatáson Alízzal együtt még 2 kislány volt bent, az egyik az óvodai csoporttársa.
Alíz elmondása alapján énekelni kellett, visszatapsolni, amit a tanítónéni tapsolt. A végén választhattak egy kifestőt, melyet kiszínezhettek. Amit Alíz választott, azt a képet átküldik rövidesen. A tanítónénik a gyerekekkel azt üzenték, hogy mindenki nagyon ügyes volt.
A “MAT” családnak március 26-án délre kellett mennie a hosszú nevű Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménybe a szakértői bizottsághoz. Ott volt szemészeti vizsgálat. A doktornő azt a vízust mérte, mint a szemészeten.
A pszichológus 10 feladatos tesztet vett fel Alízzal. A teszt felvétele során megfigyelőként, hallgatóként Mariann és Titusz is jelen voltak. Alíz nagyon ügyes volt, átlagon felül teljesített.
Ahogy az előző bejegyzésben is írtam: a választott általános iskola alapító okiratában nem szerepel, hogy látássérültet is felvesznek, ezért a szakértői bizottság az általuk választott iskolát nem tudja kijelölni. Ez azt jelenti, hogy az intézmény igazgatóján múlik, hogy Alízt felveszi-e.
Ha az alapító okiratban benne lenne a látássérült gyermek fogadása, akkor tudná a szakértői bizottság kijelölni az iskolát, és ebben az esetben az igazgató köteles felvenni a gyereket.
Előzetes vizsgálati véleményben az szerepel, hogy a bizottság a Tankerületet / járási hivatalt értesíti, és a kijelölhetőséget kéri.
Az iskolai beiratkozás április közepén lesz, és a “MAT” család bízik abban, hogy addigra kézhez kapják a szakértői véleményt.
Antalffy Yvette
A 3. kép kivételével a fényképek a szerző felvételei.
A cikk forrása: az Alíz iskolába megy blog
Folytatása következik…
Az előző rész:
Kapcsolódó cikkeinkből:
“Ha látnék, az csak hab lenne a tortán!”
Örökbefogadás 6. – Ildikó és családja Bózsván
“Érzékenyítő” tánc – kerekesszékkel
Cili – a Down Alapítvány ihletője
Tweet